Zielony jęczmień – na czym polega jego fenomen? Jakie są właściwości młodego jęczmienia?

Zielony jęczmień stał się w ostatnim czasie bardzo popularny. Nic w tym dziwnego. Posiada on wiele witamin i minerałów oraz ma pozytywny wpływ na nasz organizm. Nie jest on jednak nowością, ponieważ stosowany był w kuchni już kilka tysięcy lat temu.

Aktualnie, o zielonym jęczmieniu zrobiło się głośno ze względu na jego właściwości odchudzające. Jednak nie tylko one powinny skłonić nas do skorzystania z dobrodziejstw młodego jęczmienia.

Co jeszcze warto wiedzieć o zielonym jęczmieniu? Jakie są jego właściwości? Kiedy może okazać się pomocny?

zielony jęczmień - longverti.pl
Jakie właściwości ma zielony jęczmień? W jaki sposób pomaga on w funkcjonowaniu naszego organizmu?

Czym jest zielony jęczmień?

Zielony jęczmień nazywany jest również młodym jęczmieniem. Dzieje się tak ze względu na jego szybki zbiór, gdy jęczmień jest jeszcze trawą jęczmienną. Posiada on wiele prozdrowotnych właściwości oraz składników odżywczych.

Jak działa zielony jęczmień?

Zielony jęczmień zawdzięcza swój kolor chlorofilowi. To właśnie jego duża zawartość w młodym jęczmieniu nadaje charakterystyczną  barwę. Jednak oprócz tego, chlorofil sprawia również, że jęczmień bogaty jest antyoksydanty. Dzięki temu organizm oczyszcza się.

Pozostałe właściwości zielonego jęczmienia to:

  • zapobieganie anemii,
  • wspomaganie pracy tarczycy i nadnerczy,
  • wzmacnianie naczyń krwionośnych,
  • szybsze gojenie się ran,
  • wzmacnianie odporności.

Ponadto, młody jęczmień posiada również właściwości przeciwzapalne, przeciwnowotworowe i przeciwwirusowe. Wspomaganie odporności organizmu jest w tym wypadku kompleksowe. Jęczmień służy wsparciem także przy leczeniu problemów skórnych, problemów z jelitami czy chorób układu krążenia czy odchudzania.

Co zawiera młody jęczmień?

Zielony jęczmień to bogactwo wielu witamin i minerałów. Zawiera on między innymi:

  • witaminę B1,
  • witaminę B2,
  • witaminę B6,
  • witaminę B12,
  • witaminę C,
  • witaminę E,
  • witaminę K,
  • kwas foliowy,
  • beta – karoten,
  • magnez,
  • potas,
  • żelazo,
  • wapń,
  • mangan,
  • cynk,
  • krzem.

Młody jęczmień jest cennym źródłem aminokwasów. Nasz organizm ich nie produkuje, więc zmuszeni jesteśmy dostarczać je wraz ze spożywanym przez nas pokarmem. Zielony jęczmień zawiera dużą ilość błonnika pokarmowego. Poprawia on pracę jelit, obniża cholesterol, zmniejsza ryzyko choroby nowotworowej jelita grubego oraz wspiera działanie diet odchudzających.

zielony jęczmień - longverti.pl
Czy zielony jęczmień zapobiega chorobom? Jeśli tak, to jakim?

Leczenie jakich chorób może wspomóc zielony jęczmień?

Młody jęczmień zawiera mnóstwo witamin i innych składników bardzo istotnych dla naszego zdrowia oraz prawidłowego funkcjonowania organizmu. Ponadto przyczynia się on również do pomocy w leczeniu niektórych chorób. Zwłaszcza tych cywilizacyjnych.

Zielony jęczmień pomaga w walce z:

  • cukrzycą,
  • chorobami układu krwionośnego,
  • bezsennością,
  • nadwagą,
  • otyłością.

Przeciwdziała on również powstawaniu stanów zapalnych oraz chorób typu Alzheimer czy Parkinson oraz chorób autoagresywnych i depresji. Publikację na ten temat możecie znaleźć tutaj.

Jak spożywać zielony jęczmień?

Wszystko zależy od formy. Na rynku dostępne są zarówno suplementy diety w postaci tabletek lub kapsułek, jak i sproszkowany sok z jęczmienia oraz proszek pozyskany poprzez ususzenie trawy jęczmiennej.

Sproszkowany sok rozpuszczamy w wodzie lub soku owocowym, a następnie wypijamy. Zarówno sok w proszku, jak i sproszkowana trawa jęczmienna mogą zostać użyte do stworzenia koktajli.

Młodego i świeżego jęczmienia nie należy jeść jako dodatku do surówek czy różnego rodzaju sałatek.

Łatwiej przyswajalną formę dla naszego organizmu stanowi sproszkowany sok z jęczmienia. Jednak nie zawiera ona błonnika.

Jak przyrządzić sok z młodego jęczmienia?

Aby przygotować sok z jęczmienia, proszek należy rozpuścić w jednej szklance chłodnej wody bądź soku owocowego. Woda wykorzystana do robienia soku nie może być gorąca, ponieważ utracimy wtedy sporą część witamin w nim zawartych. Przyrządzony sok bądź koktajl należy pić 2 razy dziennie, około 20 minut przed posiłkiem.

zielony jęczmień - longverti.pl
Jakie istnieją przeciwwskazania do stosowania młodego jęczmienia?

Kiedy nie należy jeść młodego jęczmienia?

Zielony jęczmień nie zawiera glutenu, jednak dla bezpieczeństwa nie powinny spożywać go osoby nietolerujące tego składnika. Zalecane również jest, aby spożywanie zielonego jęczmienia skonsultowały z lekarzem osoby starsze, kobiety ciężarne lub karmiące piersią, a także osoby z problemami ze strony układu pokarmowego.

Co jeszcze warto wiedzieć o zielonym jęczmieniu?

Na koniec zostawiamy kilka ciekawostek dotyczących młodego jęczmienia.

  1. Zielony jęczmień zapewnia większą dawkę witaminy C niż szklanka świeżo wyciśniętego soku pomarańczowego.
  2. Młody jęczmień ma więcej beta – karotenu niż marchew.
  3. Młody jęczmień zawiera znacznie więcej potasu, magnezu, wapnia i żelaza niż pszenica.
  4. Przeciwstarzeniowe działanie zielonego jęczmienia jest 200 razy mocniejsze i skuteczniejsze w porównaniu z witaminą E.

Gdzie kupimy młody jęczmień?

Młody jęczmień możemy znaleźć w ofercie firm takich jak Agnex, Biotter, Herbapol, Intenson, Myvita, Natur planet, Słodkie zdrowie, Targroch czy Vitter.

Ile kosztuje zielony jęczmień?

Cena zielonego jęczmienia wynosi od około 5 złotych do około 140 złotych. Ceny zależne są od formy młodego jęczmienia (proszek lub suplement w tabletkach), jego ilości oraz tego czy jęczmień wykorzystany do produkcji pochodzi z upraw ekologicznych.

Jeśli ciekawi Was jak można zrobić szybki i smaczny koktajl z użyciem zielonego jęczmienia to koniecznie obejrzyjcie:

Czy próbowaliście kiedyś zielonego jęczmienia? Jakie są Wasze opinie o nim?

Dajcie znać w komentarzach.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *